Heart of the Alps

Reisbeschrijving

Reisbeschrijving Heart of the Alps

Dag 1: we ontmoeten elkaar in het dorpje Savognin, Zwitserland, waar je wordt opgewacht in een zeer hondvriendelijk familiehotel. Je kunt aanschuiven voor een 3-gangen diner en de avond uitrusten van de reis. Een gezellige avond waarbij we de groep beter leren kennen.

Dag 2: we staan rustig op en kunnen op deze ochtend nog genieten van een warme douche. Een heerlijk ontbijtbuffet nuttigen we in het hotel voordat we daarna met bepakte rugzak naar de start van de bergtocht gaan. Slechts twee uur wandelen vandaag, dan wacht ons een sprankelend blauw bergmeer op in een mooie vallei. Hier zetten we onze tentjes op in een oase van rust. We worden omringd door een ruige bergketen, weg van de bewoonde wereld. De middag hebben we vrij om voluit te genieten.

Wandelen: 2u, 230 meter stijgen, 80 meter dalen.

Dag 3: na het inpakken nemen we afscheid van deze fantastische plek. Ons pad vervolgt zich glooiend naar boven, de uitzichten rondom zijn fenomenaal als we boven op de bergpas aankomen (2690m). Stenen, rotsen en oerlandschap domineren de top. Een afdaling volgt, wederom in een ruig terrein, waar we eindigen in een groen lieflijk berglandschap. We zoeken een fijne plek om de tentjes op te zetten aan een beek.

Wandelen: 3½u, 300 meter stijgen, 370 meter dalen.

Dag 4: vandaag lopen we in stilte, naar een bergmeer met helderblauw water. De stilte doet je naar binnen keren, gericht op jezelf en je hond. Zo kun je nog beter de natuur in je opnemen en genieten van de rust & de ruimte. We klimmen verder omhoog naar Pass Lunghin (2644m), waar een druppel water kiest of hij naar de Noordzee, Middellandse zee of Zwarte zee gaat. Een fantastisch mooie plek met weidse uitzichten rondom. Hiervandaan dalen we langzaam naar beneden waar we uiteindelijk eindigen aan drie bergmeren. Hier gaan we onze tentjes opzetten voor de nacht op heerlijk zacht gras.

Wandelen: 3u, 455 meter stijgen, 333 meter dalen.

Dag 5: we verlaten de drie meren in de bloemenweides, die langzaam weer plaats maken voor ruiger terrein. Vandaag hebben we het steilste en meest uitdagende stukje van de bergtocht voor de boeg. Het vraagt focus en concentratie om hier naar de top te lopen van 2775m. Maar dan heb je ook wel een magnifiek uitzicht over Graubünden. Daarna dalen we weer naar een plateau waar we onze tentjes neerzetten.

Wandelen: 4½u, 460 meter stijgen, 280 meter dalen.

Dag 6: vandaag lopen we naar de hoogste pas van de reis op 2837m. Sneeuwvlakten zijn geen uitzondering, het is er ruiger dan ruigst. We passeren legio bergmeren, de afdaling aan de andere kant is adembenemend, een uitzicht waar je vanzelf wel stil van wordt. We eindigen aan een bergmeer in een omsloten vallei, waar we onze laatste nacht in de bergen verblijven.

Wandelen: 3½u, 280 meter stijgen, 400 meter dalen.

Dag 7: de laatste afdaling naar beneden, geleidelijk wordt onze omgeving weer iets groener en horen we de vertrouwde koeienbellen weer. We kijken nog een keer achterom naar het majestueuze gebergte waar we de afgelopen dagen hebben vertoefd. We ronden af met een gezamenlijke lunch voordat we in het dal afscheid nemen.

Wandelen: 2½u, 350 meter stijgen, 970 meter dalen.

***
~ wandeltijden zijn exclusief pauze en geven een richtlijn.
~ er worden verschillende workshops tussendoor
gegeven gericht op de relatie met je hond en/of persoonlijke ontwikkeling
~
de route, workshops en het programma kunnen worden gewijzigd als de weersomstandigheden hier aanleiding voor geven

Testimonials

Juni 2018
“Een onvergetelijke reis met True Nature Trails. Een reis die mij heeft verbonden met mijn ware natuur, mijn ware zelf. Maar ook een reis waar ik nauwelijks woorden aan kan geven, zo indrukwekkend, zo intens. Wandelen in Noorwegen is werkelijk wonderschoon.
Anouk is iemand waar ik volledig mezelf bij kon zijn. De begeleiding was buitengewoon goed. De reis was tot in de puntjes verzorgd. Ik heb haar leren kennen als een goede reisleider, haar liefde en zorg voor deze aarde en haar hond Taka. Ze is een daadkrachtige inspirerende vrouw die stevig in haar schoenen staat.
Door de lange wandelingen werd ik terug geworpen op mezelf. Hierdoor kon ik aandacht geven aan alles wat er in mij leefde. Voor mijn gevoel heeft het me verder gebracht in mijn bewustzijn.
De reis heeft me enorm geïnspireerd. Dit ga ik vaker doen! Ik heb heel erg genoten van het één zijn met de natuur, de eindeloze stilte, het drinken uit meren en rivieren, het wakker worden in een weidse vallei, de mist zien optrekken in de ochtend, alle elementen, de sneeuwtoppen, helemaal back to basic. Ook zonder hond is dit een waanzinnige reis! Nogmaals dank Anouk voor deze onvergetelijke reis waar ik nog vaak met een grote glimlach aan terug denk!”

Juli 2019
Een onvergetelijke ervaring! Samen met je hond terug naar de basis. Het één worden met de natuur, je volledig overgeven aan het nu. De rest is even onbelangrijk. Bijzonder om dat te ervaren. Het reizen met een kleine groep vond ik erg prettig. Interessante, waardevolle gesprekken gehad met Anouk en m’n medereizigers. Stof tot nadenken. De begeleiding is uitstekend, ook in onvoorziene situaties staat Anouk haar mannetje, behoudt de rust en handelt. Petje af. Deze reis heeft een ongelooflijke indruk gemaakt. Dankjewel.

Het wildkamperen vond ik echt gaaf!! Het wandelen was makkelijker dan ik had verwacht, heel goed te doen, mits je goed hebt getraind. Leuke en leerzame opdrachten tussendoor die ik niet had verwacht. De begeleiding vond ik zeer inspirerend. Ook de afwisseling tussen de hoogvlakten en de Noorse bossen vond ik fijn. Ik ga zeker vaker wildkamperen met mijn honden!