Reis met je hond door Noorwegen

Magic of the Fjells

Reisbeschrijving

Dag 1: we ontmoeten elkaar in Langesund, Noorwegen, waar we direct een natuurreservaat gaan verkennen aan de prachtige Noorse kust. Een uitgebreide wandeling en vooral genieten. Daarna rijden we door naar een camping halverwege de route naar de Hardangervidda. Hier kun je kiezen voor een eenvoudige blokhut of om je tentje op te zetten.  We gaan gezamenlijk avondeten, hebben een avondwandeling in de bossen en steken een kampvuur aan.

Dag 2: we staan rustig op. Op deze ochtend kunnen we nog genieten van een warme douche. Na het gezamenlijke ontbijt hebben we eerst een workshop voordat we het laatste stuk in de auto afleggen naar het startpunt van de wildernistocht. De eerste nacht wildkamperen zal in de bergen zijn, met uitzicht over een enorme vallei, waar de zon pas laat in de avond achter de horizon verdwijnt. We zijn vanaf nu in niemandsland.

Dag 3: na een rustige start dalen we richting de rivier beneden in het dal. Daar zullen we lunchen aan de waterkant. In de middag hebben we, afhankelijk van het weer, een leuke workshop met de honden. Vandaag is een redelijke rustige dag waarbij we maximaal 10 km wandelen. Wederom zetten we ons tentje op in de wildernis met uitzicht op een vallei.

Dag 4: we starten met een wandeling van ongeveer 1,5 á 2 uur voordat we bij een groot meer arriveren. Bij het meer stappen we op een boot en hebben we een boottocht over het fjord. Aan de andere kant van het meer staat de berghut waar we deze nacht verblijven. Even lekker douchen en een uitgebreid diner in de avond, er wordt voor ons gezorgd. We slapen onder heerlijke dekbedden in een knusse hut.

Dag 5: we verlaten het comfort van de berghut en klimmen omhoog naar het bergplateau. Vandaag staan ons fantastisch uitzichten te wachten met glinsterende bergmeren en adembenemende vergezichten. Besneeuwde toppen die aansluiten op de Hardangerjøkulen, de grootste gletsjer in Noorwegen, doemen op in de verte. We kamperen in het wild.

Dag 6: vandaag wandelen we in stilte, ben je helemaal gericht op jezelf en je hond. Zo kun je nog beter de natuur in je opnemen en genieten van de rust & de ruimte. Het is de laatste etappe van de wildernistocht, we leggen ongeveer 13 km af terug naar de auto. Daarna rijden we naar een luxe blokhut waar er heerlijk voor je wordt gekookt en we overnachten in comfortabele bedden. In de avond maken we nog even een korte wandeling langs de brede rivier.

Dag 7: Na een heerlijk ontbijt stappen we weer de auto in richting het zuiden. We arriveren in een natuurreservaat met oeroude bossen en kamperen aan een meertje in het wild. We maken hier een wandeling van ongeveer 2 uur zonder bepakking, naar een bergtop met uitzicht over het natuurreservaat. Terug bij de tent wil je misschien wel even een verfrissende duik nemen.

Dag 8: na het ontbijt maken we opnieuw een wandeling in deze prachtige omgeving, ongeveer 1,5 uur. Daarna breken we de boel af en lopen we terug naar de auto. We rijden wederom een stuk naar het zuiden waar we op dezelfde camping verblijven als dag 1. We sluiten gezellig af met onze avontuurlijke herinneringen van deze week aan een knetterend kampvuur.

Dag 9: na het ontbijt rijden we terug richting Langesund waar we een afsluitende wandeling maken aan de Noorse kust voordat iedereen weer op de ferry stapt richting Denemarken. Helaas nemen we alweer afscheid na een fantastische week in de Noorse fjells.

Dag 2, 3 & 4

Dag 5 & 6

Testimonials

Juni 2018
“Een onvergetelijke reis met True Nature Trails. Een reis die mij heeft verbonden met mijn ware natuur, mijn ware zelf. Maar ook een reis waar ik nauwelijks woorden aan kan geven, zo indrukwekkend, zo intens. Wandelen in Noorwegen is werkelijk wonderschoon.
Anouk is iemand waar ik volledig mezelf bij kon zijn. De begeleiding was buitengewoon goed. De reis was tot in de puntjes verzorgd. Ik heb haar leren kennen als een goede reisleider, haar liefde en zorg voor deze aarde en haar hond Taka. Ze is een daadkrachtige inspirerende vrouw die stevig in haar schoenen staat.
Door de lange wandelingen werd ik terug geworpen op mezelf. Hierdoor kon ik aandacht geven aan alles wat er in mij leefde. Voor mijn gevoel heeft het me verder gebracht in mijn bewustzijn.
De reis heeft me enorm geïnspireerd. Dit ga ik vaker doen! Ik heb heel erg genoten van het één zijn met de natuur, de eindeloze stilte, het drinken uit meren en rivieren, het wakker worden in een weidse vallei, de mist zien optrekken in de ochtend, alle elementen, de sneeuwtoppen, helemaal back to basic. Ook zonder hond is dit een waanzinnige reis! Nogmaals dank Anouk voor deze onvergetelijke reis waar ik nog vaak met een grote glimlach aan terug denk!”

MarjoleinNoorwegen

Juli 2019
Een onvergetelijke ervaring! Samen met je hond terug naar de basis. Het één worden met de natuur, je volledig overgeven aan het nu. De rest is even onbelangrijk. Bijzonder om dat te ervaren. Het reizen met een kleine groep vond ik erg prettig. Interessante, waardevolle gesprekken gehad met Anouk en m’n medereizigers. Stof tot nadenken. De begeleiding is uitstekend, ook in onvoorziene situaties staat Anouk haar mannetje, behoudt de rust en handelt. Petje af. Deze reis heeft een ongelooflijke indruk gemaakt. Dankjewel.

JudithMagic of the Fjells, Noorwegen

Het wildkamperen vond ik echt gaaf!! Het wandelen was makkelijker dan ik had verwacht, heel goed te doen, mits je goed hebt getraind. Leuke en leerzame opdrachten tussendoor die ik niet had verwacht. De begeleiding vond ik zeer inspirerend. Ook de afwisseling tussen de hoogvlakten en de Noorse bossen vond ik fijn. Ik ga zeker vaker wildkamperen met mijn honden!